in Experiente de antreprenori, Startup-uri

Care este primul pas in validarea unei idei? Iti asumi riscul de a o lansa pe piata pentru a vedea orice fel de feedback. Altfel, va ramane o idee buna sau proasta doar in capul tau si regretul te va chinui in fiecare zi.

Varsta: 24 de ani
Inspiratie: “Life has no limitations, except the ones you make” – Les Brown

Alex Rada a co-fondat Squeeqly, o unealta de social shopping care a castigat 2 competitii europene, 2 finantari, s-a lansat international la conferinta The Next Web, dar finalul nu a fost cel previzionat. Alex a invatat multe despre orientarea spre consumator, iar acum lucreaza la un nou proiect, tot pe piata e-commerce. Am avut ocazia de a obtine informatii exclusive despre noul sau proiect si sa mai povestim cate ceva despre viata lui de antreprenor.

1. Sa incepem cu povestea fondarii VibeTrace. Cum a aparut ideea, cum ai ajuns sa pornesti afacerea si cu cine esti implicat in ea?
Proiectul actual este o continuare al celui anterior, Squeeqly, inchis in iulie 2011. In continuare stiam ca trebuie sa pornesc un alt proiect, iar experienta si cunostintele acumulate m-au determinat sa raman in acelasi domeniu, comertul electronic social. Vibetrace este un sistem de recomandari, bazat pe informatii preluate din diverse surse cu scopul de a oferi recomandari clientilor magazinelor online.

In Vibetrace sunt cofondator impreuna cu Alexandru Topliceanu, cu care am lucrat anterior la Squeeqly. Am decis ca o buna rampa de lansare sunt programele de tip incubator pentru afaceri online. Am aplicat, iar la al doilea am fost acceptati. In prezent suntem in UK, la mijlocul celor 3 luni in care dezvoltam proiectul.

2. Care este modelul de business si ce beneficii aduceti clientilor?
Prin solutia noastra oferim o solutie rapida si usoara pentru utilizatori de a gasi si cumpara produsele pe care le cauta si care li se potrivesc. Toata aceasta solutie este impachetata intr-o experienta unica, in care se pune accent pe interactiunile sociale, in ideea crearii unei retele nisate pe diferite domenii de interes.

3. In prezent stiu ca ai ales sa testezi piata de ecommerce in afara tarii. De ce tocmai Newcastle?
Programul de accelerare in care suntem inclusi are sediul in Newcastle, iar pentru inceput vom ataca piata din UK. Motivul se intelege de la sine: o piata matura, in care majoritatea utilizatorilor de internet cumpara online.

4. Inainte de VibeTrace, ai co-fondat Squeeqly, un proiect tot in zona e-commerce lansat international cu feedback excelent. Ce anume ai invatat din experienta Squeeqly?
Cel mai important lucru pe care l-am invatat la Squeeqly a fost ca trebuie sa ai o echipa puternica, care sa poata depasi momentele de nesiguranta de la inceputul unui startup. Al doilea lucru ca importanta il reprezinta orientarea catre consumator de la care ai nevoie de feedback constant.

5. Care sunt planurile de dezvoltare la VibeTrace? Ramaneti in Europa sau va mutati in Silicon Valley?
Buna intrebarea. Diferenta pe care am simtit-o intre Romania si UK la nivel de startup-uri in tehnologie este enorma. Probabil ca exista o astfel de diferenta si intre UK si Sillicon Valley. Totusi nu cred ca este cazul sa ne mutam, putem dezvolta de aici un produs care sa fie accesat de catre utilizatori de oriunde si astfel sa demonstram ca internetul intr-adevar nu are bariere. Dar nu as refuza experienta Sillicon Valley, este un fel de Mecca pentru geeks.

6. Un sfat pentru antreprenorii tineri
Sa porneasca orice idee au si sa o lanseze imediat pe piata. Se va imbunatati pe parcurs, cu feedbackul primit de la clienti/utilizatori.

Alex Rada este fondator si CEO la VibeTrace, un tool de recomandari pentru clientii magazinelor online cu sediul in Newcastle, UK. Puteti urmari activitatea lui pe Twitter, blogul personal, Facebook si Linkedin

Comentarii

Comment

Webmentions

  • Twitted by iacobtudor

    […] This post was Twitted by iacobtudor […]