in De citit, Evenimente

Invitatie – “Romanii, un viitor previzibil”

In ultima vreme romanii incearca un rebranding cu ajutorul Internetului. Niciodata nu am avut curiozitatea sa aflu pe Google cum sunt romanii, dar acum luptam pe Internet pentru cuvintele noastre cheie, definitorii. “Romanii sunt buni”, “romanii sunt destepti” trebuie sa inlocuiasca alte atribute sa zicem, exagerate, care scoteau in evidenta globala lucruri mai putin placute.

Nu stiu daca am auzit la cineva sau am vazut pe Twitter, dar am retinut urmatorul lucru: “Traim intr-o perioada a abundentei”. Fiecare domeniu are perioada lui de varf, insa acum parca se intampla din ce in ce mai multe lucruri. Dupa ce au castigat 2 premii la Cannes Lions, Ciocolata ROM lanseaza impreuna cu McCann Ericksonn o noua provocare la transformare prin campania “Romanii sunt destepti”, o zi mai tarziu vad o alta initiativa pe Facebook, imediat dupa asta imi recunosc o groaza de prieteni desenati pe maini cu mesaje inspirationale despre Romania, iar acum aflu ca se lanseaza o carte despre romani si viitorul lor, deci avem si o componenta offline. Un rebranding abundent care sper sa-si atinga obiectivul.

Incepand de astazi ofer o invitatie la lansarea acestei carti intitulata “Romanii, un viitor previzibil”, scrisa de Dorin Bodea, prin care aveti acces si la prima parte a evenimentului “Caracteristici culturale ale angajatilor romani” unde vor participa top & middle manageri si persoane de HR. O scurta prezentare a cartii este facuta de chestiilivresti.blogspot.com:

Câteva idei de interes care mi-au plăcut, şi care, după mine, constituie sarea şi piperul cărţii:

– românii se consideră mai inteligenţi decât se consideră oamenii din sua sau europa de vest;
– românii cred despre ceilalţi că cel mai mult îşi doresc să fie şefi;
– românii aspiră cel mai mult să se comporte civilizat şi să fie deschişi spre învăţare;
bărbaţii români se consideră mai inteligenţi decât femeile; femeile, mai pesimiste decât bărbaţii şi mai integre;
românii cu studii superioare se văd mai inteligenţi şi mai dornici să fie şefi; cei cu studii medii se văd mai resemnaţi;
românii din moldova se cred mai integri şi mai loiali, cei din valahia se cred mai liberi şi mai independenţi, iar cei din transilvania se cred mai deştepţi şi vor mai mult să fie şefi;
românii au tendinţa de a fi critici cu ceilalţi (centraţi pe negativ şi orientaţi spre trecut), de a-i considera pe ceilalţi responsabili de aspectele negative ale românilor).

Ce trebuie sa faceti pentru invitatie? Un raspuns in comentarii la intrebarea: Care este cel mai important atribut al culturii organizationale din punctul vostru de vedere?

 

Comentarii

Comment