in Echilibru

Fara sa am rezultatele unor cercetari (nici macar din cele britanice), am realizat in timp ca cea mai importanta parte a unei zile este dimineata.

Niciodata nu am fost cel care se trezea ultimul, insa am avut perioade in care consideram ca peste 8 ore de somn ma vor face mai odihnit si implicit, mai binedispus. Cam prin anul I de facultate, cand am inceput sa am preocupari si sa vreau mai mult timp pentru munca si alte activitati, s-a schimbat treaba. Mi-am dat seama ca numarul de ore dormite si ora la care te trezesti e un aspect pe care organismul tau il poate echilibra in timp si e un lucru extrem de interesant. Asta daca pastrezi 7 ore de somn pe noapte.

Rutina mea a inceput prin ianuarie, fara rezolutii sau planuri. M-am trezit intr-o zi la ora 8:30, apoi 8:15, 8:00 si tot asa. In mod normal, acum am ajuns sa fiu in picioare la 6:05. Asta depinde insa si de activitatile din perioada curenta, insa e o rutina de care am devenit dependent.

Rutina, pachet all-inclusive:

  • maxim 20 de minute de sport. Se intampla sa fie si 10 cateodata, in functie de cata treaba imi las pe dimineata respectiva. Aici includ de obicei flotari (o aplicatie utila pentru asta), abdomene si ridicari de gantera, neaparat pe o muzica potrivita pentru ziua respectiva.
    raspuns la email-uri urgente.
  • citit linkurile salvate in Pocket (de obicei despre antreprenoriat, startupuri, educatie si inbound marketing).
  • vazut un video TED.
  • uneori 5 minute de meditatie.
  • cel mai important moment al diminetii: micul dejun 🙂 Indiferent ca prepari un sandwich la toaster sau ai doar un smoothie proaspat facut la blender, poti face in asa fel incat sa te bucuri de el cat mai mult. Eu incerc sa adaug niste culoare in orice prepar, chiar daca se intampla in 10 minute, ma simt mai implicat.

Daca nu am timp de toate, la sport si la mancare nu renunt. E o rutina care ma obliga sa o respect, pentru ca stiu ca voi iesi pe usa cu o dispozitie mai buna.

Partea interesata este ca in urma cu 3 luni de zile m-am inscris pe un grup pe Facebook “Provocarea de 30 de zile”, grup in care oamenii scriu provocarea lor zilnica de care trebuie sa se tina, astfel incat dupa 30 de zile sa devina un obicei. Am scris provocarea mea acolo, un pic SF, cu lucrurile de mai sus plus altele pe care nici macar nu le-am putut incepe, bineinteles. Este un grup ok pe care merita sa-l vezi, poti urmari rapid progresul unor oameni care fac parte dintr-o comunitate, insa singura problema ramane tot la tine. Daca nu incepi prima miscare, a 2-a si urmatoarele pana creezi un obicei, cam degeaba, rezultatul postarii publice a viitoarelor obiceiuri, va fi 0.

Ideea e sa incepi pas cu pas, fara ambitii exagerate si din cand in cand sa faci si pauza de la rutine:).

Am scris acest articol mai mult din curiozitate, sa aflu ce activitati aveti dimineata si cum incepeti voi o zi excelenta. Stiu ca este un aspect subiectiv, nu toata lumea are o abordare pozitiva asupra termenului “rutina” si mai ales, nu toata lumea e matinala. Cred insa ca se pot gasi lucruri zilnice care te fac sa te simti bine la startul oricarei zile.

La voi ce functioneaza?
P.S: Despre rutina se va discuta si in cadrul evenimentului organizat de o prietena, “Experimenteaza fericirea”, sambata, 16 iunie. Check it out!

 

Comentarii

Comment