in Evenimente

Fiecare industrie are evenimentele ei. Cand mergi la un eveniment despre social media, te astepti sa inveti ceva despre social media, cand mergi la o degustare de vin, te astepti sa inveti ceva despre vin (inainte sa bei). Cand mergi la un eveniment de business, well, n-ar trebui sa te astepti la nimic. Vei avea cate putin din toate.

La Cluj-Napoca Business Days au fost 836 de participanti si 79 de speakeri. Temele celor 4 conferinte au inceput cu “Viitor”, “Leadership”, “Succes” si au terminat cu “Antreprenoriat si Management”. 16 workshop-uri, 4 mese rotunde pe subiecte specifice, 4 sesiuni de business networking organizat, un workshop cu Magicianul Augustin, o prezentare de moda, o degustare de vinuri, o lansare de carte, o seara de coaching. Agenda plina.

Ce faci cand ai atat de multe alegeri de facut?

Pentru mine a functionat in felul urmator: am simplificat programul si am mers la activitatile unde erau speakeri pe care nu i-am auzit vorbind pana atunci. Clujul e un oras unde poti descoperi multi oameni pasionati si foarte buni in ceea ce fac.

Intr-o maniera, bineinteles, subiectiva, lucrurile de mai jos mi-au ramas in cap (si in Evernote, pentru orice eventualitate):

– De la Lorand Szasz – Un manager ar trebui sa gandeasca ca un țăran: Ce face un țăran vara (crestere economica) si ce face iarna (criza). Cum gestioneaza “recolta” in toate anotimpurile, cand cheltuie “fânul” si cand cumpara “sămânța”. O analogie simpla si usor de retinut a ciclului economic si a anotimpurilor, care ajuta la anticiparea si planificarea unor decizii de management.

Octavian Pantiș – Exista oameni care:

1. nu fac nimic
2. asteapta
3. propun
4. actioneaza

O delimitare care te ajuta sa realizezi cu ce fel oameni lucrezi si pe langa ce oameni vrei sa stai. Eu unul imi doresc oameni care propun si actioneaza.

Călin Biriș – o schema simpla, reamintita si extrem de importanta:

Comunicarea este de 3 feluri: Paid (tv, print, paid search, etc.), Owned (brosuri, magazine, website, mobile app, etc.), Earned (word of mouth, Facebook, Twitter, Trilulilu, etc.), iar audienta trece de la straini, la clienti si apoi la fani.

Cele 3 lucruri de mai sus le-am pus pe hartie. Cu siguranta au fost si altele si de la fiecare speaker am luat cate ceva, insa ceva mai concret nu am invatat. Insa este ok sa fie asa. Un eveniment de business care vrea sa acopere mai multe arii de interes se bazeaza pe cunostinte generale si networking, iar la Business Days se livreaza foarte bine asta. Ideea e sa nu crezi ca vii de acolo cu un plan de afaceri terminat, insa te poti alege cu un impuls puternic pentru a incepe sau pentru a pune in aplicare ceva. Felicitari organizatorilor!

As vrea sa continui in comentarii lista de lucruri pe care le-au retinut si alti participanti. Cu ce ati ramas de la Cluj?

Foto: Radu Fizesan

 

Comentarii

Comment