in Evenimente, Online marketing

Cateva impresii dupa Digital Travel Conference

1939815_603138529777698_584538892_n

Prima data am intrat in contact cu industria turismului in toamna anului 2012, la Marketing Online in Turism. S-a desfasurat la Piatra Neamt, un oras destul de mic pentru exploatarea marketing-ului online de care s-a vorbit, insa cu potential. Am ramas cu speranta ca am transmis acolo lucruri care au atins macar 2-3 oameni.

1 an jumatate mai tarziu, se vorbeste la Bucuresti despre adwords, email marketing, SaaS, online payment, PR, Facebook la un alt nivel, intitulat Digital Travel Conference. Un limbaj mai adaptat la 2014, mai multi oameni interesati si vizibil, mult mai curiosi. Cei de la Eventur au pus in portofoliu un alt eveniment bine structurat si foarte util pentru industria turismului, zic eu.

Cateva impresii dupa eveniment

– email marketing-ul, instrumentul de care am vorbit atat la conferinta cat si la workshop reprezentand Conectoo, este utilizat destul de putin sau superficial. Principalele probleme pe care le-am extras din discutiile cu participantii au fost:

  1. lipsa unui specialist intern / consultant extern care sa gestioneze activitatea;
  2. utilizarea tehnologiei (aplicatiei de email marketing) la un nivel extrem de basic (trimitere newsletter cu o frecventa necunoscuta, lipsa segmentarii, template neadaptat la mobile, observarea rapoartelor fara interpretare si optimizare);
  3. lipsa unor sisteme de integrare (CRM cu aplicatia de email marketing) pentru a putea comunica relevant utilizand datele despre abonati.

– structura evenimentului cred ca a ajutat mult: prima parte cu tehnologie, cu focus pe adwords, email marketing si mobile, iar a doua parte cu marketing online, dar cu un focus complementar spre PR si Facebook. Mie mi-a placut prezentarea Monicai Jitariuc, a avut exemple foarte bune. Cand ajung in Timisoara o sa incerc Hostel Costel, clar!

– workshop-urile cred ca merita lungite fiecare pe o zi intreaga. Poate data viitoare vom avea asta. Eu cel putin n-am apucat sa intru foarte mult in detalii, dar sper ca a fost util. Astept feedback-ul participantilor.

– oamenii din turism, fie agentii de turism, hotelieri, tour operatori, B2B sau B2C sunt mai apropiati intre ei. Poate ca majoritatea se stiu de mult, dar in general, am observat o atmosfera prietenoasa la eveniment.

Per total, a fost un alt eveniment care merita felicitari si ma bucur ca Alex alaturi de echipa lui s-a ocupat de asta. E o treaba misto sa iti vezi un foarte bun prieten facand ceea ce ii place si sa contribui la asta 🙂

Prezentarea mea o puteti accesa aici: http://slidesha.re/1oTivSb

Prezentare Iacob Tudor - RDTC2014
foto: Dragos Asaftei

Comentarii

Comment