in Online marketing

Cum trimit un newsletter catre lista unui partener

Una dintre cele mai intalnite probleme in email marketing este lipsa unei baze de date. Dezvoltarea propriei baze de date prin permisiune necesita timp si bani investiti in campanii de achizitie de abonati, iar multe companii recurg la urmatoarea tactica: trimiterea newsletterului catre lista unui partener.

O tactica care poate da rezultate (vanzari)  chiar mai bune in anumite situatii, dar la care am observat pe parcurs anumite greseli.


Cum trimit un newsletter catre lista unui partener intr-un mod corect?

1. In primul rand, atentie la alegerea partenerului. Daca obiectivul newsletterului este sa vanda, atunci si partenerul trebuie sa fie focusat pe vanzare. Mai mult, e mult mai logic sa fie din acelasi domeniu de activitate sau un domeniu complementar. Astfel continutul tau va fi mult mai relevant, iar numarul dezabonarilor va fi mai mic.

2. Partenerul selectat trebuie sa iti asigure o comunicare bazata pe permisiune. Mai exact, daca acesta nu a specificat in procesul de colectare a bazei de date proprii “Prin abonarea la newsletterul nostru îți exprimi acceptul de a primi email-uri comerciale din partea companiei X, dar și de la alți parteneri viitori ai companiei X”, email-urile sunt spam (mesaje nesolicitate). Treburi juridice despre consimtamantul destinatarului aici.

3. Newsletterul trebuie sa aiba o mentionare / introducere despre partener.

4. Pentru o gestionare mai buna a rezultatelor, campania poate avea setata adresa de reply-to catre tine, astfel orice abonat al partenerului interesat de produsele / serviciile tale iti poate scrie direct tie.

5. Design-ul newsletterului tau este recomandat sa se integreze cu design-ul partenerului.


Un exemplu bun am vazut la MindBodyGreen, un blog cu tips & tricks despre nutritie, exercitii fizice, practici de meditatie, etc. Oamenii de aici au trimis catre baza lor de date mesajul unui partener care vinde echipament sportiv. Relevanta avem, introducere avem, design avem. De rezultate nu am aflat, dar detaliile de trimitere mi s-au parut ok.

Cum trimit newsletter catre un partener

Asadar, data viitoare cand vrei sa trimiti un newsletter catre lista unui partener, fii sigur ca acorzi atentie acestui proces. Iti poate rezolva problema unei baze de date si a unei aplicatii de email marketing, insa trebuie gandit. Mai multe detalii poti gasi si in studiul de caz de aici.

 

Comentarii

Comment

Webmentions

  • Interviul saptamanii - "Bună, numele meu e Anne-Marie și-n următoarele trei minute te voi păcăli că fac un vlog de trei minute care o să dureze vreo cinci :))" | Blogger CU GREUTATE pe un blog CU DE TOATE!

    […] Kapra, sunt multi oameni pe care i-am cunoscut in online si care m-au ajutat. Prietenul meu bun Tudor Iacob merita iar […]