Se zice că primul milion se face mai greu, următoarele vin mai ușor. Eu nu l-am făcut nici cu banii de chirie primiți de la părinți, nici cu un imperiu în online.

Primul milion l-am făcut în pași.

Am învățat pe propria piele că trebuie să fii organizat și să cimentezi borne cu provocări pe traseu pentru a ajunge la rezultatele dorite. Am făcut multe alte milioane de pași până acum, însă e primul pe care l-am conștientizat și pe care mi l-am dorit rapid.

Beneficiile lui au produs o mică schimbare în viața mea.

Știu, primul milion de euro suna mai tentant, însă despre asta vorbim mai târziu 🙂

jawbone up 24

Extrema stângă din graficul de mai sus mă surprindea într-un scaun ergonomic, la un birou care mă ținea mai tot timpul lipit de el de la 9:00 la 18:00. Uneori aplecat în monitor sau întins pe scaun.

Mă credeam genul de persoană atentă la condiția mea fizică, însă ratam frecvent să bifez niște lucruri importante legate de postură și pauze. Lucruri care se regăsesc de altfel și în caietul ăla de protecția muncii pe care îl citești cu interes la angajare.

Oricât de sportiv aș fi fost, un program de 8 ore la birou și apoi de alte câteva ore acasă consumat aiurea, mi-a adus dureri de spate, oboseală și stres muscular. Trebuia să conștientizez situația și să schimb urgent ceva pentru că uneori nu mă puteam ridica normal din pat…

Ca să nu existe dubii, abia făcusem 25 de ani la începutul graficului de mai sus și începusem să mă sperii la cum aș putea ajunge peste alți 10 ani dacă o țineam tot așa.

Pas cu pas

M-am apucat să citesc despre asta și să văd ce pot face mai bine.

Apropo,

în 2004, 21.9 milioane de oameni din SUA au pierdut în medie 7.2 zile de muncă din cauza durerilor de spate. Durerea de spate a cauzat costuri de 30 mld. de dolari pentru angajatorii americani în 2014. Crazy numbers, huh?

Toate răspunsurile la care am ajuns îmi indicau mai multă mișcare și cel mai important, mișcare frecventă. Ușor de zis, greu de schimbat niște obiceiuri proaste.

După un research de câteva zile bune, am ajuns să-mi pun la mână Jawbone UP 24 (modelul nou îl găsești aici). Este o brățară care îți monitorizează automat mișcarea și somnul, iar alimentația manual, cu input de la tine. La început o poți vedea doar ca o brățară de cauciuc inutil de pus la mână, dar începe să-și arate beneficiile foarte rapid.

Ce am schimbat cu brățara Jawbone UP24?

Sau mai bine zis, cum am scăpat de durerea de spate cu o brățară de cauciuc 🙂

Jawbone up24

– în primul rând, m-am obișnuit să nu stau într-un loc mai mult de 30 de minute. Chiar și la birou, după 30 de minute de stat pe scaun mă ridic, fac o pauză scurtă de băut apă și mă intorc. Cumulat, asta înseamnă 15-20 de minute de mișcare pe zi în plus la birou și o hidratare mai bună. Brățara te simte și începe să vibreze dacă dormi în papuci.

jawbone up24

mi-am format o rutină cu anumite exerciții dimineața sau la prânz, 10 minute de streching / meditație și 120 de flotări. Am setat un reminder zilnic și e mai greu să trec peste. Reminderul nu e la telefon, ci tot pe mână, prin vibrații, n-ai cum să-l eviți.

Jawbone up24

am un somn mai bun. Jawbone UP24 îți monitorizează somnul și îți învață obiceiurile. Pe baza lor, îți oferă sfaturi despre cât somn ar trebui să recuperezi după ce ai stat în club o noapte și ce ar fi bine să mănânci.

Jawbone up24

am o alarmă de trezire mai bună. Jawbone UP24 te poate trezi exact în momentul în care corpul tău se pregătește să se trezească. Adică atunci când ai ieșit din faza adâncă a somnului (REM) și începi să te miști ușor. Îți înregistrează mișcările dîn timpul nopții și dacă pui alarma la 7:00, își va lua avans 30 de minute și va găsi acel moment pentru o trezire lentă, doar cu o vibrație ușoară la mână.

 


 

După aproape 3 luni de zile de utilizare, pot spune că primul milion de pași cu Jawbone UP24 a meritat. Brățara a făcut pe antrenorul cu mine și m-a ajutat să-mi prioritizez lucrurile importante pentru sănătatea mea.

Nu e nicio surpriză că cele mai în trend gadget-uri, mai exact smartwatch-urile, au încorporate și funcționalități precum cele de mai sus care te ajută să îți menții niște obiceiuri sănătoase. Vom vedea unde va continua să ajungă tehnologia.

Următoarea provocare este legată de o alimentație mai sănătoasă și deja am văzut câteva recomandări bune la Andra.

 

imagine featured de aici

8 thoughts on “Cum am făcut primul milion în 100 de zile

  1. Și zici că ai făcut vreo 500 Km pe jos în trei luni? Nu sunt sigur că am încredere în numărătoarea dispozitivului.

    1. Nu mi se pare mult să faci 5-8 km / zi pe jos. Eu am avut doar de la metrou până acasă 2 km (dus-întors) zilnic în perioada aia 🙂 Dacă pui și alergările sau alte ture prin oraș, ies lejer mai mult de 5.5 km pe zi. Au făcut-o și alții cu alte dispozitive http://abt.cm/1y00btT

    1. Brățara are o alarmă obișnuită, vibrează la ora setată de tine. Însă, poți activa opțiunea „smart alarm window” unde alegi 10, 20 sau 30 de minute avans în care poate vibra. Practic, în fereastra asta de timp monitorizează mișcările tale și începe să vibreze în momentul optim pentru trezire, atunci când ieși din somnul adânc. Ideea e să te simți fresh, odihnit când te trezește. Poți seta până la 4 alarme la ore diferite. (screenshot – http://i.imgur.com/aBBcy1p.jpg?1)

      1. Mersi, am înțeles partea de cum ar trebui să funcționeze în teorie. Eram curios dacă în cazul tău chiar funcționează trezitul “smart”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *